5 nauji įpročiai, padėsiantys ugdyti augimo mąstyseną

Augindami vaikus dažnai mokome, kad šiurkštumas, atkaklumas ir atsparumas veda į meistriškumą ir sėkmę. Jie daro. Bet ko mes mokome juos apie jų intelektą ir gebėjimą mokytis? Kai vaikai tiki, kad jie gimė turėdami iš anksto nustatytų įgūdžių ir gebėjimų arba turėdami fiksuotą intelektą, kurio negali pakeisti, jie greičiausiai vengs iššūkių subjektams ir sukurs sau dirbtines ribas, kurios paveiks juos iki pilnametystės.

Jos knygoje Mąstysena: nauja sėkmės psichologija psichologas ir tyrėjas dr. Carol S. Dweck pasiūlė dvi bendrąsias mąstysenas: fiksuotą ir augimą. Kažkas, turintis fiksuotą mąstyseną, mano, kad personažas, intelektas ir kūrybiniai gebėjimai yra nepajudinami dalykai, kurių negalima pakeisti prasmingai. Atrodyti tobulai ir bet kokia kaina išvengti nesėkmių tampa to vidinio kompetencijos jausmo išlaikymo būdu. Uždavinys ar iššūkis dėl užduoties gali išgirsti žmones sakant: „Aš toks kvailas, nes nežinau, kaip“ arba „Aš tai vargstu ir negaliu pagerėti “. Jie nežino, kaip ką nors padaryti, ir nenori stengtis, nes mano, kad turėtų daryti tik tai, ką jau žino ar ką jaučia. Dėl šios rizikos vengiančios mąstysenos gali atsirasti nenoras veržtis į iššūkius.

Priešingai, Dweckas siūlo, kad žmogus, turintis augimo mąstyseną, klestės iššūkiu, matydamas tai kaip augimo ir esamų gebėjimų išplėtimo vietoj neišmanymo įrodymų. Turėdami augimo mąstyseną, nuolatinį grįžtamąjį ryšį sutelksite į nuolatinį tobulėjimą ir savimonę. Jūs pripažįstate, kad galite tobulėti savo konkrečiomis pastangomis ir apgalvota praktika. Jūs galite pamatyti save besikeičiantį ir augantį taikant ir patiriant. Turėdamas a augimo mąstysena reiškia, kad iššūkiai jums yra augimo galimybė. Jūs suprantate, kad jūsų smegenys gali išmokti naujų, sudėtingų užduočių (bet kokio amžiaus) ir tobulėti treniruojantis ir stengiantis. Galite pradėti galvoti apie tokius dalykus: „Aš galiu padaryti sunkių dalykų“, „Klysti yra gerai; taip mokausi “,„ Praktikuodamasis galiu ir tapsiu geresnis “.

„Augant mąstysenai, iššūkiai yra įdomūs, o ne grėsmingi. Taigi, o ne galvoju, o, aš atskleisiu savo silpnybes, sakote, oho, čia yra galimybė augti “. – Carol S. Dweck

Tad kodėl būtina žinoti apie augimo mąstyseną ir ją išsiugdyti?

Tiesa ta, kad mąstymo augimas ir sunkių dalykų atlikimas padės jums pasiekti daugiau, nei galėtumėte įsivaizduoti. Tačiau jei gimėte ir augote 20 mtūkst šimtmetį, greičiausiai, jūs nebuvote auginamas mąstysena. Iki 2006 m., Kai Dweckas Mąstysena išleista knyga, vaikai buvo labiau linkę manyti, kad talentas, intelektas ir gebėjimai suteikiami gimus ir valdomi genetikos. Tikriausiai yra keli įgūdžiai ir gebėjimai, kuriuos daugelis galėjo atsisakyti tobulindami ar nesutelkę savo pastangų, nes mano, kad jiems trūksta galimybių juos gerai atlikti. Kai jie leis savo numatytam programavimui ir sąlygojimui nusakyti, kiek pastangų dedama mokantis naujų įgūdžių, neginčijant normų, jie nesąmoningai sulaikys save ir praleis tyrinėdami išorines savo talentų ribas.

Žinau, kad man gyvenime buvo daug kartų, kai tiesiog nusprendžiau: „Aš nesu tuo geras“ ir tiesiog išvengiau iššūkio. Aš, kaip ir daugelis kitų mano kartos, užaugau turėdamas pastovų mąstymą. Pavyzdžiui, buvau įsitikinęs, kad man nesiseka matematika. Todėl man tai nepatiko ir mažai stengiausi, nes atrodė per sunku. Mano baimė ir bjaurėjimasis visais dalykais, susijusiais su matematika, reiškė, kad negavau psichologijos ar verslo bakalauro laipsnio – dalykų, kurie man labai patiko, nes abiem buvo reikalingas aukštesnis matematikos reikalavimas, ir buvau tikras, kad negalėsiu to padaryti .

Vis dėlto ironiškas dalykas yra tas, kad galų gale man neliko nieko kito, kaip įveikti įsitikinimą, kad matematikoje aš esu varganas, jei noriu siekti bet kokio psichologijos laipsnio. Man reikėjo lankyti statistikos klasę bakalauro lygiu, kad galėčiau patekti į programą, o paskui – į aukštojo mokslo lygio ir statistikos kursą. Tai, ką išmokau baigęs abu kursus „A“ ženklu, buvo tas, kad norėdamas užduoti milijoną klausimų ir dėdamas maksimalias pastangas suprasdamas, kas atrodo iššūkis, galėjau padaryti tai, ko anksčiau tikėjau, kad man tai neįmanoma. Tuo metu nežinojau, kad taikau augimo mąstysenos principus.

Jei turite pastovų mąstymą, pateikite penkis įpročius, kurie padės jums ugdyti augimo mąstyseną. Kitas 90 dienų tyčia susitelkite į jų integravimą į savo kasdienį gyvenimą; tyčia reiškia juos užrašyti, galvoti apie juos ir sąžiningai paklausti savęs, ar jūs juos naudojate.

  1. Būkite smalsūs ir kūrybingi. Iššūkis sau išmokti ką nors naujo kiekvieną dieną ir peržengti savo komforto zoną. Tu tai padarysi atrasti naujus įgyvendinti strategijas, kurios padės jums pasiekti anksčiau neįmanomus ar per sunkius tikslus. Nuolat keiskite juos, kad būtų veiksminga.
  2. Būkite įsipareigoję sau duotam augimui, tikslams ir pažadams. Jei norite pamatyti pažangą, būtina išmesti pasiteisinimus ir likti kursu. Nuspręskite, ką darysite ir ar nėra vietos pasiteisinimams. Įsipareigokite savo sprendimui ir tada atlikite tai, ką įsipareigojote tą laiką, kurį įsipareigojote tai padaryti. Laikykite save atsakingu už savo įsipareigojimus.
  3. Būkite nuoseklūs savo pastangoms. Nuoseklumas yra raktas kuriant naujus įpročius ir mokantis naujų dalykų. Tai taip pat paprastai yra viena iš didžiausių kliūčių, kur geri ketinimai žlunga. Būkite susitelkę savo pastangomis. Nuspręskite, ką, kada ir kaip nukreipsite
  4. Būkite drąsūs, susidurdami su iššūkiais. Nesėkmės ir iššūkiai yra mokymosi galimybės. Jie yra svarbiausia jūsų augimo galimybė. Apkabink juos. Ieškokite sprendimų ir atlikite koregavimus. Nesvarbu, koks išsamus jūsų planas ar detaliai sureguliuotos detalės, kliūtys pasirodys netikėtai ir, nebent turėsite krištolo rutulį, ne visada galėsite tiksliai numatyti, kokių kliūčių atsiras. Taigi, nešvaistykite tam energijos. Užuot susidūrę su kliūtimis, susidurkite su kliūtimis ir susitelkite į sprendimus. Būkite judrus tiek savo mąstysena, tiek požiūriu.
  5. Priimkite konstruktyvų grįžtamąjį ryšį ir pasinaudokite juo augimui ir plėtrai. Kartais geriausios jūsų asmeninio ir profesinio tobulėjimo perspektyvos yra taisomojo grįžtamojo ryšio naudojimas. Paprašykite mentorių ir vadovų pateikti konkrečių atsiliepimų, kurie suteiks jums aiškumo apie įgūdžius, reikalingus judant į priekį, ir akląsias zonas, kliūtis ir duobes, kurių galbūt nematote patys.

Kiekvieną dieną sąmoningai ir tyčia sutelkdami dėmesį į šiuos penkis įpročius, jūsų gyvenimas ir darbas pasikeis teigiamai taip, kaip neįsivaizduojate. Turėsite daugiau pasitikėjimo savimi, nes pasitikėjimas kyla dirbant su savo įgūdžiais ir laikui bėgant matant augimą ir tobulėjimą. Pastangos yra vienintelis kelias į priekį, todėl noriai atlikite darbą. Kiekviena nauja diena yra proga pabandyti dar kartą, todėl bandykite dar kartą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *