5 patarimai, kaip sustabdyti sniego gniūžtės neigiamo mąstymo efektą

Žmonės yra kupini sudėtingų emocijų, tačiau tai mus ir daro. Mes išgyvename gerus ir sunkius laikus ir vis dar iškeliame galvas. Gyvenimas – tai įvairių dalykų patyrimas ir prisiminimų kūrimas. Nuolatiniai pokyčiai ir nauja patirtis yra tai, kas mus augina kaip asmenybę. Tačiau kartais, kai susiduriame su sunkumais, gali būti sunku nuo jų pereiti.

Tai tas pats atvejis, kai jaučiamės prislėgti ir pradedame galvoti. Daugelis iš mūsų tam tikru gyvenimo momentu tai patyrėme. Jūs susiduriate su kažkuo traumuojančiu dalyku, o tai lemia tai, kad permąstote milijoną dalykų. Kaip viena kliūtis sukelia visišką netvarką, kupiną neigiamų emocijų?

Vieną sekundę jūs esate ramus, o kitą sekundę negalite nustoti panikuoti dėl kiekvienos smulkmenos. Taip nutinka, kai tavo neigiamos emocijos išlošia iš tavęs. Kaip galite tai sustabdyti? Čia yra keli patarimai, kurie gali padėti išlaikyti viską.

Pirmas dalykas, kurį turite padaryti, kai pagaunate save mąstantį, yra suteikti sau pertrauką. Giliai įkvėpkite ir nustatykite visus dalykus, kuriuos jaučiate tą akimirką. Kokios mintys šauna į galvą? Dėl ko nerimaujate? Ką jūs galite padaryti dėl to?

Kai pirmą kartą pradedame jaudintis dėl mažo dalyko, tai labai lengvai gali sukelti gausybę neigiamų emocijų. Šios emocijos atrodo tokios intensyvios, kad jas išgyvenantis žmogus jaučiasi taip, lyg niekada nebebūtų gerai. Taigi, verta nustatyti visus savo fizinius ir psichinius simptomus.

Taip pat galite pabandyti juos užrašyti ir garsiai perskaityti. Jei jaučiate nerimą ir stresą, tada užsirašykite, ką jaučia jūsų kūnas. Daug kartų mūsų smegenys apgauna mus galvojant, kad viskas niekada nebus gerai. Tačiau tai nėra visiškai tiesa; kai išgyvename ką nors traumuojančio, pradedame įsivaizduoti blogiausius įmanomus scenarijus.

Pavyzdžiui, jei meldžiatės reguliariai ir praleidote vieną iš maldų, kitą valandą galite praleisti stresuodami. Galite nuolat tikrinti priminimus apie visus maldos laikus, kad nepraleistumėte kito. Tai gali sukelti savęs sunaikinimo ciklą. Svarbu priminti sau, kad padarėte vieną klaidą, tačiau tai nereiškia, kad ir toliau padarysite tą pačią klaidą.

„Teigiamas mąstymas leis jums padaryti viską geriau nei neigiamas.“ – Zig Ziglar

2. Praktikuokite dėmesingumą

Daug kartų, kai susiduriame su kažkuo įskaudintu, mes liūdime ir pradedame mąstyti neigiamai. Taip yra todėl, kad sunkmečiu kai kuriems iš mūsų neįmanoma pažvelgti į gerus dalykus savo gyvenime. Susiduriame su viena problema ir atmetimu, ir tai priverčia mus patikėti, kad gyvenimas visada bus toks.

Dažnas pavyzdys galėtų būti jūsų svajonių kolegijos ar įmonės atmetimo laiško gavimas; tai priverstų jus galvoti, kad ir toliau būsite atstumtas. Tokiomis akimirkomis svarbu nepamiršti dabarties. Priminkite sau visas problemas, su kuriomis susidūrėte anksčiau, ir kad taip pat įveiksite tai.

Kai mūsų kūnas pajunta pavojų, mes išsigąsta, ir tai gali sukelti mūsų spiralę. Tačiau jei vis priminsite sau, kad dabar esate saugus, tai gali būti labai naudinga. Priminimas apie savo aplinką gali padėti mums likti dabartyje ir nenukristi iš skylės.

3. Kelkis ir rask blaškymąsi

Daug kartų, kai išgyvename neigiamą emociją, tai gali sukelti ypatingų fizinių simptomų. Mes galime patirti kvėpavimo sutrikimų, žemą kraujospūdį ir nerimą. Kai tai atsitiks, gali būti sunku iš to išsivaduoti. Todėl galite pabandyti judėti ir rasti blaškymąsi.

Vienintelis būdas sustabdyti savo smegenis įsivaizduoti visas blogiausias galimybes ir nerimauti dėl visko yra pakeisti savo mintis. Neigiamo mąstymo sniego gniūžtės efektas yra viskas, kas susiję su įstrigimu cikle. Tačiau jei radote pomėgį ar išsiblaškymą, sustabdote šį ciklą. Galite apgauti savo smegenis sutelkiant dėmesį į ką nors kita.

4. Saugokitės visų suveikusių asmenų psichikos užrašų

Kai nerimaujame ar blogai jaučiamės, dažniausiai tai atsitinka todėl, kad kažkas mus suveikė. Mes visi išgyvename traumuojančius išgyvenimus, nes tai yra gyvenimo dalis. Tačiau kartais, kai einame toliau, vis tiek galime likti su atsitiktiniais veiksniais.

Pavyzdžiui, anksčiau žaisdami žaidimą turėjote fizinę traumą ir tai gali sukelti trigerį. Galima pagalvoti, kad persikėlėte toliau, bet kitą kartą, kai save ten išleisite, tai gali būti žalinga. Galite pradėti žaisti, bet jūsų smegenys pajus baimės jausmą, kad jus vėl sužeis. Taip veikia sukėlėjai ir gali jus jaudinti.

Galite pabandyti nustatyti trigerius ir juos užrašyti. Dažniausiai nekreipiame dėmesio į tai, ką mums bando pasakyti mūsų kūnas. Jei klausysimės ir prisiminsime, kad mūsų smegenims reikia pertraukos, tai gali išvengti bet kokių sunkių rezultatų.

„Neigiamumas apskritai yra vienas iš dalykų, sulaikančių žmones, ir jūs turite pamatyti, kas jus stabdo, kad nuo jo atsiribotumėte.“ – Liucija Dacus

5. Priminkite sau, kad tai laikina

Ar kada nors buvote baisiame važiavime ir vis galvojote, kad tai niekada nesibaigs? Štai koks jausmas, kai pagalvoji, kad viskas niekada nebus geriau. Mes susiduriame su problema, ir tai mus verčia manyti, kad viskas, ką mes kada nors turėsime, bus problemos.

Jei norite iš to pasitraukti, galite pabandyti sau priminti, kad tai, ką jaučiate, yra laikina. Tai padeda turėti palaikymo sistemą savo draugais ir šeimos nariais, kurie jums primena, kad judėsite toliau. Jūs ne visada pasiliksite tokiu keliu.

Reikia daug emocinių jėgų ir sunkaus darbo, kad neleistume savo jausmams užvaldyti. Susiduriame su problemomis ir laimingais laikais, tačiau nė vienas iš jų netrunka amžinai. Tai, kad vienas dalykas mums nepavyko, dar nereiškia, kad nieko nebus.

Gali būti sunku sustabdyti save nuo visko palūžimo, kai susiduriate su nusivylimu. Tačiau tai kelionė visą gyvenimą, ir šie patarimai padės geriau reguliuoti emocijas. Sužinoję, kaip elgtis su visais jausmais, galite sužinoti, kaip būti geresniu žmogumi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *