8 žingsniai nuo „Wannabe“ iki „Powerhouse“ prekės ženklo, kurį žmonės pamils

Šiandieniniame skaitmeniniame pasaulyje vartotojai kiekvieną dieną naršo iki dešimties tūkstančių skelbimų. Prekės ženklai yra tai, kaip vartotojai nusprendžia, kur atkreipti dėmesį – jie padeda mums priimti sprendimus, kokius produktus perkame, kokius restoranus valgome ir kur atostogaujame. Dėl šios priežasties prekės ženklo kūrimas yra būtinas jūsų verslo sveikatai. Prekės ženklo kūrimas neįvyks per naktį, tačiau atlikdami šiuos aštuonis žingsnius galite sukurti prekės ženklą, kuris padės jūsų verslui išsiskirti ir padės teisingai dalytis savo istorija su pasauliu.

1. Atsakykite į 3 klausimus

Prekės ženklo kūrimas turėtų prasidėti sau uždavus tris klausimus apie savo verslą:

  1. Kas mes esame?
  2. Ką mes darome?
  3. Kuo mes tikime?

Šie klausimai suteikia aiškumo ir padeda susitelkti ties tuo, apie ką norite kalbėti. Nusprendę atsakymus į šiuos tris klausimus, esate pasirengę žengti prekės ženklo kūrimo žingsnį toliau.

2. Suasmeninkite savo įmonę

Įdomus būdas sukurti savo prekės ženklą yra įasmeninti savo įmonę. Galite pasirinkti du būdus. Pirmasis yra išsirinkti įžymybę. Ar esate klubiškas ir dabartinis? Galbūt jūsų prekės ženklas yra Bruno Marsas. Arba, jei esate kaimo šalies dalyje, galbūt jūsų prekės ženklas yra „Miranda Lambert“. Antrasis būdas yra atsakyti į klausimus, susijusius su jūsų verslo tipu, pavyzdžiui: koks jūsų amžius? Kokiu automobiliu jūs vairuojate? Kaip atrodo tavo namas? Tai atlikdami sukursite asmenį, kuris atstovauja jūsų verslui.

„Jei žmonės tiki, kad jie dalijasi vertybėmis su įmone, jie išliks ištikimi prekės ženklui.“ – Howardas Schultzas

3. Paprašykite įvesties

Išorinis požiūris į tai, kaip jūsų darbuotojai ar klientai mato jūsų verslą, yra puikus būdas patobulinti jūsų prekės ženklo identitetą. Šiame etape paprašę indėlio taip pat galite įsitikinti, kad jūsų verslo samprata sutampa su tuo, kaip kiti jus suvokia. Iš karto sužinosite, ar koks nors jūsų prekės ženklas, kurį iki šiol atlikote, sulaukė atgarsio, ar turite daug dirbti, kad geriau praneštumėte apie savo pranešimą.

4. Apsvarstykite misiją, viziją ir vertybes

Jei turite misiją, viziją ir vertybes, užsirašykite jas. Niekada nepatyrėte šio proceso? Pradėkite nuo tuščio popieriaus lapo. Misijos pareiškimo pavyzdys yra toks: Mūsų misija yra suteikti visiems komfortą per mūsų parduodamus produktus ir tarnaujant mūsų bendruomenės žmonėms. Kalbant apie viziją, tai susiję su tuo, kur matote savo įmonę. Pavyzdžiui: Po penkerių metų mes būsime čiužinių pardavėjai numeris vienas. Galiausiai, vertybės yra tai, ko jūs laikotės. Pavyzdžiai: sąžiningumas. Sąžiningumas. Kūrybiškumas. Aptarnavimas.

5. Apibrėžkite kultūrą

Norint apibrėžti savo prekės ženklą, labai svarbu įvertinti savo kultūrą. Norėdami nustatyti savo kultūrą, pasitarkite su vadovybe, darbuotojais ir klientais, kad suprastumėte, kaip jie vertina verslą ir dabartinę jūsų kultūros būklę. Kitas variantas – atlikti apklausas tarp savo darbuotojų ir klientų. Surinkę anoniminius atsiliepimus internete respondentai gali jaustis saugesni, todėl labiau tikėtina, kad jie bus atviri. Svarbus dalykas, kurį reikia atsiminti renkant atsiliepimus, yra išklausymas. Kovok su bet kokiu noru tapti gynybiniu ar nesutikti. Norint autentiškai ir sąžiningai apibrėžti savo kultūrą, būtina išgirsti kitų nuomonę.

6. Tapatinkite savo poziciją

Tvirta prekės ženklo pozicija yra pirmas žingsnis siekiant išskirti savo verslą. Pradėkite klausdami savęs, kokioje kategorijoje galite būti pirmas ar geriausias? Atsakydami į šį klausimą, turėsite įvertinti konkurencinę aplinką. Turėsite įvertinti, kur jūsų stipriosios ir silpnosios pusės yra lyginamos su konkurentais. Ką galite pasiūlyti to, ko negali kiti? Ar yra galimybė jums sukurti pirmą ką nors naujo ar būti geriausiu jau egzistuojančiame?

7. Sukurkite prekės ženklo ramsčius

Kai nustatysite savo poziciją, būsite pasirengę sukurti savo prekės ženklo atramas. Pagalvokite apie savo prekės ženklo ramsčius kaip apie pagrindus, kaip norite vykdyti verslą ar kaip priimti sprendimus. Apibrėždami savo atramas galite suderinti savo komandą su idealais, kurie nurodo, kur eiti, o kartais ir ką daryti. Jums nereikės kovoti, kad suprastumėte, ar tinka prekybinis sprendimas ar reklaminė medžiaga. Filtruokite tas idėjas per savo prekės ženklo stulpelius ir dažnai gausite lengvus atsakymus į klausimus, dėl kurių jūs užstrigsite.

„Prekės ženklas yra rinkinys lūkesčių, prisiminimų, istorijų ir santykių, kurie kartu atspindi vartotojo sprendimą pasirinkti vieną produktą ar paslaugą, o ne kitą.“ – Setas Godinas

8. Atgaivink tai

Atlikę ankstesnius veiksmus, būsite pasirengę paskutiniam etapui: prekės ženklo tobulinimui. Visas gilus darbas, kurį ką tik atlikote, yra skirtas jūsų prekės ženklui atgaivinti pranešimais ir vaizdais. Šis procesas leis jums sukurti nuoseklius prekės ženklo pranešimus ir vaizdus. Jūsų parduotuvė ir jūsų svetainė susikibs už rankų. Jūsų rinkodaros medžiaga atrodys kaip priklausanti jūsų svetainei, o jūsų socialiniai kanalai įgarsins jūsų kultūrą. Tinkamai atlikus šiuos dalykus, visi kartu sukuria tapatybę, kuri gilina jūsų ryšį su vartotojais.

Šis straipsnis buvo pritaikytas iš knygos „Grįžk į lovą“, parašytos Marko Quinno ir Marko Kinsley.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *