Kaip gauti vitamino C?


Vitaminas C, paprastai vadinamas askorbo rūgštimi, yra ne tik saugiausia, bet ir viena iš veiksmingiausių maistinių medžiagų, kurias kada nors galite įtraukti į savo organizmą. Vitaminai paprastai atlieka svarbų vaidmenį žmogaus organizme; jie padeda formuotis įvairiems kūno audiniams ir, žinoma, padeda išvengti ligų. Nors šis vitaminas ir nėra tiksli priemonė nuo peršalimo; nors jis ir apsaugo nuo įvairių komplikacijų, jo vartojimas teikia daug naudos.

Pagrindiniai vitamino C privalumai – tai apsauga nuo bet kokių imuninės sistemos sutrikimų, prenatalinių sveikatos komplikacijų, širdies ir kraujagyslių ligų, odos raukšlėjimosi ir akių ligų. Per pastarąjį šimtmetį su vitaminu C susijusios naudos skaičius sparčiai didėjo. Tai rodo, kad entuziastai atlieka intensyvius mokslinius tyrimus ir stengiasi atrasti įvairią naudą, kurią žmogaus organizmas gauna iš šio labai paplitusio natūralaus vitamino.

Kodėl tiek daug dėmesio skiriama vitaminui C?

Nėra abejonių, kad pastaruoju metu vitaminas C sulaukė daug dėmesio, ir taip yra dėl gerų priežasčių. Jei jūsų organizmo kraujyje bet kuriuo metu yra didelis vitamino C kiekis, tai reiškia, kad jūsų bendra sveikata bus daug geresnė. Moksliniai tyrimai padeda suvokti daug daugiau naudos sveikatai, kurią gauname iš vitamino C. Iš esmės šis vitaminas padeda apsisaugoti nuo vėžio, širdies ir kraujagyslių komplikacijų, akių sveikatos problemų, insulto ir silpnos imuninės sistemos reakcijos.

Kiek vitamino C iš tikrųjų pakanka?

Nėra žmogaus, kuris galėtų kategoriškai nurodyti, koks vitamino C kiekis vienu metu turėtų būti organizme. Tačiau medicinos ir sveikatingumo specialistai pataria, kad žmonės turėtų apsvarstyti galimybę valgyti daug daržovių ir vaisių; jie yra pagrindiniai natūralaus vitamino C šaltiniai. Jei negalite apsirūpinti vitaminu C natūraliu pavidalu, taip pat rekomenduojama vartoti maisto papildus. Dauguma mitybos specialistų rekomenduoja 500 miligramų vitamino C papildų per dieną kartu su penkiomis natūralių daržovių ir vaisių porcijomis per dieną.

Vartoti tikslų šio vitamino kiekį, kurį rekomenduoja specialistai, gali būti nepraktiška. Tačiau reguliarus daržovių ir vaisių vartojimas labai padeda. Galite pridėti vienkartinių maisto papildų; jie yra saugūs ir veiksmingi. Daugelis suaugusiųjų linkę ignoruoti vitamino C reikšmę jų organizmo savijautai. Tyrimai parodė, kad mažiau nei 20 % visų suaugusių gyventojų suvartoja reikiamas daržovių ir vaisių porcijas.

Idealūs vitamino C šaltiniai

Kadangi vaisiai ir daržovės yra gyvybingesni elementai, kai kalbama apie šį konkretų vitaminą, daugelis ekspertų pataria, kad juos geriausia vartoti žalius. Todėl jei norite užtikrinti, kad ir jūs, ir jūsų vaikai būtų apsaugoti nuo ligų ir augtų sveiki, šių maisto medžiagų vartojimą turėtumėte vertinti labai rimtai.

Vitaminas C paprastai tirpsta vandenyje, todėl patariama vartoti maisto produktus, kuriuose šio vitamino yra labai daug. Dauguma gydytojų rekomenduoja vaikams per dieną suvartoti 50 miligramų, o suaugusiesiems – 60 miligramų. Pagrindiniai vitamino C šaltiniai yra šie;

– Greipfrutai

– apelsinai
– Raudonieji pipirai
– Mango
– brokoliai
– Kiviai

Maistiniai vitamino C šaltiniai

Kaip jau minėjau, pagrindiniai vitamino C šaltiniai yra du: daržovės ir vaisiai. Iš jų ypač daug šio vitamino yra camu camu vaisiuose ir Kakadu slyvose. Šio vitamino taip pat galite gauti iš kai kurių mėsos gabalų, ypač kepenų. Kiti žmonės, kurie negali gauti vitamino C natūraliu pavidalu, renkasi maisto papildus. Maisto papildai būna įvairių formų: gėrimų mišiniai, tabletės, nuogi kristalai ir kapsulės – tai tik kelios iš šių fizinių formų.

Patekęs į virškinimo sistemą, vitaminas C įsisavinamas į kūno audinius. Įsisavinimas vyksta naudojant du pagrindinius mechanizmus: gliukozei jautrius ir nejautrius mechanizmus. Didelio cukraus kiekio buvimas žarnyne nepadeda įsisavinti, o atvirkščiai – dar labiau pablogina jo įsisavinimą.

Augaliniai vitamino C šaltiniai

Augalai yra puikus šio vitamino šaltinis, tačiau vitamino kiekis, kurį galite gauti iš esamo augalo, priklauso nuo konkretaus augalo veislės. Kiti veiksniai turi įtakos vitamino C kiekiui, kurį galite gauti iš augalų; jie apima klimatą, dirvožemio būklę, laikymo sąlygas, laiką, kuriuo buvo surinktas augalas, ir jo paruošimo būdą.

Gyvūniniai vitamino C šaltiniai

Daugelis gyvūnų, išskyrus žmogų ir jūrų kiaulytes, šį vitaminą sintetina natūraliais būdais. Tai reiškia, kad ir gyvūninės kilmės produktai gali būti idealūs vitamino C šaltiniai. Gyvūnų atveju šio vitamino daugiau yra kepenyse, o ne raumenyse. Daugelis vakariečių mėgsta vartoti raumenų mėsą, todėl nemano, kad gyvūnų mėsa yra geras vitamino C šaltinis. Žmonių motinos pienas taip pat turi vitamino C, tačiau tai negalioja žaliam karvių pienui. Vitaminų perteklius iš organizmo pašalinamas per šlapimo sistemą.

Kaip paruošti maistą

Tyrimais įrodyta, kad šis vitaminas tam tikromis sąlygomis suyra. Daugiausia tai vyksta gaminant maistą. Vitamino C koncentracija maiste laikui bėgant mažėja priklausomai nuo temperatūros, kurioje buvo laikomi maisto produktai. Todėl virimas gali neigiamai sumažinti vitamino kiekį maiste beveik 60 %. Iš dalies taip atsitinka dėl fermentinės veiklos sunaikinimo. Jei maistą verdate ilgai, tai taip pat gali turėti įtakos šio vitamino kiekiui, kurį galiausiai gausite.

Kita svarbi vitamino C natūraliuose maisto produktuose praradimo priežastis – išsiplovimas. Taip atsitinka, kai iš žalių maisto produktų persijojate maistines medžiagas, o paskui vandenį išmetate, užuot jį gėrę. Išplovimas yra labai panašus į ilgalaikį virimą, nes neigiamai veikia vitaminų kiekį, kurio bus galutiniame ant stalo patiektame maiste. Todėl jei norite kuo geriau pasinaudoti vitamino C nauda, geriausia būtų vartoti žalią maistą, ypač daržoves ir vaisius.

Šaltinis https://futuresnutrition.de/

 

 


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.